Voordat je een brandingshoot boekt is het belangrijk om te weten welke beelden je juist nodig hebt voor jouw website. Hieronder vind je alvast een lijst met 6 beelden die je absoluut nodig hebt voor je website om een goede eerste indruk achter te laten bij je klanten.
Beelden van jezelf
Eigenlijk spreekt dit voor zichzelf. Zolang je geen multinational bent zoals Nike of Coca-cola draait het om jou (en mensen) in je onderneming. Alles begint met een logo en je branding (dit zorgt voor instant-bekendheid lees mijn blog hierover) maar mensen kopen nu een maal graag van mensen. En dus willen ze weten wie er achter dat product of die dienst staat.
Dus zet je bescheidenheid, of motto “ik pak niet op beeld”, aan de kant en plaats foto’s van jezelf op je website. Minstens 1 keer, maar liefst meermaals natuurlijk.

Kijk een keer weg van de camera
Wist je dat beelden waarbij je niet in de camera kijkt het vaak beter doen dan wanneer je recht in de lens kijkt? Het toont vaak een authentieker beeld en zorgt ervoor dat het menselijk oog geleid wordt naar het vervolgverhaal (je kijklijn).
In de camera kijken mag zeker af en toe: mensen durven aankijken getuigt van vastberadenheid en zelfzekerheid. Twee zaken die je als ondernemer alleen maar vooruithelpen.

Afwisseling
Jij bent natuurlijk het hoofdonderwerp van je website.
Toch is afwisseling zeer welkom en mag je de foto’s waarop jij staat te schitteren afwisselen met enkele sfeerbeelden. Dit kunnen foto’s zijn van je werkomgeving, je producten, een close-up van boeken die je graag leest,… kortom alles wat met jezelf en je onderneming te maken heeft. Zulke beelden zorgen ervoor dat mensen blijven scrollen en ook je product/dienst komt zo direct in de kijker te staan.

Toon je klanten
Bevat je aanbod diensten of producten? We komen allemaal in aanmerking met klanten en werken dus op de een of andere manier met andere mensen. Verhoog je geloofwaardigheid door in je foto’s andere mensen (klanten) te laten zien. Liefst dan nog in actie tijdens een coaching-sessie, of overleg in je winkel. Social-proof heet dat!

Horizontale foto’s
Twijfel je over welk formaat je nodig hebt voor je website wanneer je beelden aan het maken bent? Ga dan voor liggend. Ieder medium heeft natuurlijk zijn eigen formaat, maar voor websites zijn liggende foto’s belangrijk.
Een verticale foto (vaak een portret) kan natuurlijk zeker ook, maar je zal merken dat ze minder vaak bruikbaar zijn op je website.

Negatieve ruimte is positief
Zet jezelf niet altijd in het middelpunt; letterlijk bedoel ik dan. Door jezelf meer links of rechts te plaatsen in een foto ontstaat er vrije ruimte (we noemen dit negatieve ruimte) waarop je makkelijk een titel of tekst kan plaatsen. Ideaal voor op je website dus.
